using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace Evler
{
public class Ev
{
/*static elemanlar içerisinde static elemanlar çağrılabileceği için static tanımladık. */
static Ev instance;
/* dışardan bir müdahale olmaması için private tanımlanan ev türünden instance değerine belirleyici yazmalıyız.*/
public static Ev Instance
{
get
{
/* ev sınıfının nesne örneğini geri döndürmek için; */
return Ev.instance;
}
}
/* yeni sınıf oluşturulmaması için dışardan ulaşılmamak üzere private tanımlanmalı. */
private Ev()
{
}
public void deneme(double alan2)
{
this.Alan=alan2;
}
/* static constructorlar parametre almazlar ve private olarak tanımlanırlar. */
/* ev sınıfından nesne kurulmadan çalıştırılması gerektiği için static tanımladık. diğer türlü sınıfı kurmadan
constructor çağırmamız mümkün olmayacak ve new anahtar sözcüğünü bir kereyle sınırlandırma şansımız
olmayacaktı. */
static Ev()
{
/* instance static olarak tanımlandığı için buradaki static metot tarafından çağrılabiliyor. */
/* instance değişkeni ile Ev sınıfı kurulduğu anda bellekte bir kereye mahsus olmak üzere new anahtar
sözcüğü ile Ev sınıfı için yer oluşturuluyor. daha sonra ev sınıfından üretilen nesneler aynı özellikleri
taşıyacaktır. */
instance = new Ev();
}
private static int katno;
private int odasayisi;
private double alan;
private string semt;
public int Katno
{
get
{
return katno;
}
set
{
katno = value;
}
}
public int Odasayisi
{
get
{
return odasayisi;
}
set
{
odasayisi = value;
}
}
public double Alan
{
get
{
return alan;
}
set
{
alan = value;
}
}
public string Semt
{
get
{
return semt;
}
set
{
semt = value;
}
}
public String EvBilgileriniGetir()
{
return string.Format(" katno: {0} \n odasayisi: {1} \n alan: {2} \n semt: {3}", katno, odasayisi, alan, semt);
}
}
ana program;
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using Evler;
namespace ConsoleApplication12
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
/* ev ilk kurulduğu anda instance sözcüğü new anahtar sözcüğünü işaret edicek bellekte bir kereliğine
sınıf için yer açılacak. ardından kurulan her nesne örneği aynı referansı temsil edecektir. */
Ev ev1 = Ev.Instance;
ev1.Katno = 3;
ev1.Odasayisi = 2;
ev1.Semt = "besiktas";
Ev ev2 = Ev.Instance();
ev2.deneme(2);
ev2.Katno = 11;
/* ev1 veya ev2 yazmamız bir şeyi değiştirmicektir üzerinde çalıştığımız nesne aynıdır. */
Console.WriteLine(ev1.EvBilgileriniGetir());
Console.ReadLine();
}
}
}
}
No comments:
Post a Comment