using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace Evler
{
public class Ev
{
/*constructor*/
/* başta kendiliğinden kuruluyor */
public Ev()
{
}
/* nesnenin tüm özellikleri sınıf kurulurken atanıyor*/
public Ev(int katno, int odasayisi, double alan, string semt)
{
this.katno = katno;
this.odasayisi = odasayisi;
this.alan = alan;
this.semt = semt;
}
/* sadece semti belli olan nesnelerin kurulumunde tercih edilir */
public Ev(String semt)
{
this.semt = semt;
}
/* Static ile oluşturulan constructor, sınıf program içersinde ilk kurulduğu anda bir kereye mahsus oluşturulur. */
/* Static ile constructor oluşturma kurulan sınıf içersinde dosya yazdırılacağı zaman ilk başta dosyanın oluşturulması gibi
* adımlarda işimizi kolaylaştırır. */
static Ev()
{
Console.WriteLine("ilk ev oluşturuldu");
}
/*fields */
private int katno;
private int odasayisi;
private double alan;
private string semt;
/* Protected erişim belirleyicisi*/
public int Katno
{
get
{
return katno;
}
set
{
katno = value;
}
}
public int Odasayisi
{
get
{
return odasayisi;
}
set
{
odasayisi = value;
}
}
public double Alan
{
get
{
return alan;
}
set
{
alan = value;
}
}
public string Semt
{
get
{
return semt;
}
set
{
semt = value;
}
}
public String EvBilgileriniGetir()
{
return string.Format(" katno: {0} \n odasayisi: {1} \n alan: {2} \n semt: {3}", katno, odasayisi, alan, semt);
}
/*Const */
const double katsayi = 3.44;
/*Static */
/*Nesne üzerinden erişilmesine gerek olmayan koşullarda kullanılır, direkt sınıf üzerinden erişilir. */
public static double KatsayiGonder(double alan)
{
return alan * katsayi;
}
}
}
No comments:
Post a Comment